یزدفردا"هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج از تراز میانی جو، دریای خزر از امروز تا روز چهارشنبه با وزش باد شدید و بارش باران مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

 

به گزارش شبکه شرق، هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از بعدازظهر امروز شنبه تا روز چهارشنبه این هفته ناامن اعلام کرد.

 

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج از تراز میانی جو، دریای خزر از امروز تا روز چهارشنبه با وزش باد شدید و بارش باران مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد نبز تا ۱۸ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا ۴.۵ متر خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر فرق شدن شناگران، احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه ها را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا